dimecres, 17 de juliol del 2019

Ruta per Suïssa - dia 8: Meiringen i Lucerna

Com que ahir haviem de preparar maletes, no vaig tenir ganes d'escriure. Però seguim, que això s'acaba...
Vam agafar el cotxe direcció a Lucerna però vam fer una aturada a mig camí, a Meiringen. Allí vam anar a les cataractes de Reichenbachfall. 10 minuts de pujada en funicular vintage de fusta i ja vam ser a dalt.

Les cataractes tenen un salt d'uns 250 metres i rugeixen amb força, però són conegudes perquè és on van caure ( i en principi, morir) Sherlock Holmes i Moriarty. Parlem de ficció, però el poble de Meiringen n'està orgullós i és el seu reclam...

Un cop vistes, i havent-nos esquitxat una mica, vam dinar en horari suís i vam anar a Lucerna.
Alguna paradeta per fer alguna panoràmica... (tot i el dia ennuvolat tenia el seu encant)...

I arribats a Lucerna vam anar al Museu suís del transport. Hi havia tanta cosa per fer que aclaparava. Vam començar per la xocolata experience, un tour multimedia del procés de fer la xocolata... Lo millor, el grapadet de bombobets Lindt que vam arreplegar 😋
Les instruccions eren clares... Nens! quan el senyor us ofereixi bombons, tots a agafar-ne! Que s'ha d'amortitzar la entrada!!! 😉

Després, lo que seria pròpiament el museu...  Cotxes antics, F1, els primers trens, funiculars, avions, capsules de l'espai... El Roc ja xala veient un tractor... Imagineu-vos tocant un avió o pujant a una excavadora...

Però on més van xalar els 2 amb diferència, va ser fent de obrers de la construcció amb pales, cubells, movent pedres...  La sensació era de caos, amb 300 nans treballant a la obra. Podrien haver estat hores a pic i pala, encantats de la vida...

Després, vam anar a un planetari per veure un documental sobre planetes i estrelles... En acabar, la Berta volia tornar "a la obra" però lamentablement s'acostava l'hora de tancar i va tenir poc temps més...

De Lucerna poc més podem explicar, sabem que és preciós per fotos i per lo que vam veure passant amb cotxe, però vam preferir tenir als "enanitos" treballant... Un altre dia serà 😉

P. D. aquest estiu fotrem els nens a pic i pala, a netejar la parcel·la... A veure si cola 😁