dilluns, 5 de setembre del 2022

Escapada a Dinamarca: dia 1 (Jelling )

Començava l'aventura que ens portaria 5 dies per terres vikingues, a Dinamarca.
Aquest cop, tocava pujar en avió amb destí Billund. Semblava que fos la primera vegada, per la canalla era com si no hi haguéssin pujat mai... ni se'n recordaven... eren més petits i des d'abans de la pandèmia que no n'haviem agafat cap. 

















Sobretot el Roc estava cagat, però amb cert treball psicològic, se li va anar passant. Ens morirem??  noooooooooo  caurà l'avió?.... noooooooo   i què passa si cau???...    que mori***... que no caurà! home 😅






















El vol va anar bé, i cap a les 17h. tocaba agafar el cotxe. Com que ja estava reservat, només es tractava de recollir-lo i llestos.  You have chosen an electric car....  (em va ressonar una veu tipus APM que deia "de moment tot va malament... "    què??? no no no, jo estic en contra del canvi climàtic, però no estic preparat! si us plau, I want a "normal" car...  

Finalment, ho vam sol.lucionar... pagant sant Pere canta, clar... Cotxe de gasolina, carretera i manta!



Tocava arribar a l'allotjament... vaig triar una casa per naltros sols, a mig camí de Copenhaguen... a la illa de Fiònia (Fyn). I per aprofitar el trajecte vaig modificar lleugerament la ruta per passar per les runes de Jelling, una santuari patrimoni de la Humanitat que consta de 2 muntanyetes on hi ha enterrat el rei Gorm el vell i la seva dona.






















També hi ha unes pedres amb inscripcions rúniques de l'any 965 erigides per Harold Bluetooth* (el seu fill)





El lloc era curiós, amb una esglèsia al mig i un cementiri...  El centre d'interpretació estava tancat a aquelles hores o sigui que vam pujar la Berta i jo a les muntanyetes, per veure l'espai des de dalt i poca cosa més...  Jo vaig fer 4 fotos, ella va caçar 4 Pokemons... i llestos.

Vam comprar 4 coses al supermercat del costat i vam fer cap a la caseta...  l'endemà marxariem cap a Copenhaguen...
































*Pel que es veu, un dels inventors de la tecnologia Bluetooth li va donar el nom perquè es van inspirar en el rei viking Harold Bluetooth, i el símbol del Bluetooth és la suma de les runes vikingues de la lletra H. i la B  (H.B. =Harold Bluetooth)

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada