dijous, 8 de setembre del 2022

Escapada a Dinamarca: dia 2 (Copenhaguen) - part 1

El primer dia sencer començava amb carretera... haviem d'anar a Copenhaguen, i teniem unes 2 horetes i pico de cotxe.  En sortir de la illa i passar un altre mega-pont com el que ens vam trobar el primer dia, vam tenir la grata sorpresa de trobar-nos un peatge de 30 i pico euros. Clatellot i endavant.

Vam deixar el cotxe a l'hotel reservat per una nit, i vam inicar la ruta a peu per la ciutat.
En poc més de 15 minuts, passant pel costat del parc d'atraccions del Tívoli vam arribar a la plaça de l'ajuntament.

Vam entrar-hi per donar una ullada i la veritat era boniquet. A més hi havia uns curiosos rellotges, el Jens Olsen's World Clock, un rellotge astronòmic de corda posat en marxa al 1955 que mostrava la hora mundial, eclipsis, moviment de planetes... una passada de mecanisme.

S'apropava l'hora de dinar i a falta de Mcdonald's vam entrar a un Burger King. No ens voliem complicar la vida. Amb la panxa mig plena, vam enfilar el carrer més peatonal comercial i important de la capital, l'Stroget. Allí ens vam trobar la primera botiga Lego del viatge, i com no podia ser d'una altre manera, vam posar-hi el nas.

Després de comprar alguna que altra figureta de Lego, seguiem la nostra ruta peatonal. La "hora tonta" del Roc s'acostava perillosament... Agafa'm que estic cansat, i tal i qual, o sigui que després de uns estires i arronses, i alguna que altra emprenyamenta, vam pujar a la Torre del palau de Christiamborg, on hi ha el Parlament danès. Si em coneixeu... sabreu que m'agrada pujar a les torres per tenir vistes de la ciutat des de dalt... és igual si hi ha 400 escales... per sort, la pujada era amb ascensor (i gratis!!!) , i des de dalt hi havia unes bones vistes immillorables de la ciutat.

i com que no vull que aquesta entrada sigui massa llarga... continuarà!!!